Інтернет-газета ДРОГОБИЦЬКЕ ЗЕМЛЯЦТВО

Учитель за покликанням душі і серця

У Дрогобицькому державному педуніверситеті ім. І.Франка відбулася презентація досвіду Лауреата Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2014" Тетяни Гоцій



 

6 травня 2015 року відбулася зустріч колективу кафедри педагогіки та методики початкової освіти і студентів факультету початкової освіти з учителем-методистом початкових класів Дрогобицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 2, Лауреатом Всеукраїнського конкурсу «Учитель року- 2014» у номінації «Початкові класи»   Гоцій Тетяною  Дмитрівною.


Зустріч з учителем –методистом відкрив декан факультету початкової освіти Кутняк І.М. Він звернувся до студентів з вітальним словом як до майбутніх учителів і представив Гоцій  Тетяну Дмитрівну, з якою й була організована зустріч колективом  кафедри педагогіки та методики початкової освіти і  студентами факультету початкової освіти.


Взірець мудрості й науковості, професіоналізму  й інтелігентності,  толерантності й скромності – такою  предстала перед нами ця вчителька.

 

Народилася Тетяна Дмитрівна  4 березня 1972 року  в м. Дрогобич. Навчалася в середній школі № 2 м.  Дрогобич з  1979 по 1989 роки. Закінчила школу з  «Золотою медаллю».


Училася на факультеті підготовки вчителів початкових класів Дрогобицького державного педагогічного інституту імені Івана Франка (сьогодні це університет) з 1989 по 1993 рр. Закінчила навчання з відзнакою, одержавши спеціальність учителя початкових класів. І ось уже 21 рік працює в ЗОШ №2 учителем-методистом, віддає свої професійні знання та уміння   дітям, а зерна її педагогічної діяльності впевнено проростають у душах  вихованців і сходять новим  урожаєм завдяки її педагогічній майстерності. 


Гоцій Т.Д., виступаючи перед студентами та викладачами, зосередила увагу на  те,  який складний шлях вона пройшла від учителя  до  учителя-методиста, здобувши звання  Лауреата Всеукраїнського конкурсу «Учитель-року».  Спочатку Тетяна Дмитрівна – переможець І туру конкурсу вчителів  м. Дрогобич, де вона захищала  честь школи, проводила урок української мови в 2 класі на тему «Речення», який видався змістовним і результативним. Як переможець цього конкурсу,  вона   підтвердила це звання  в м. Львові на обласному конкурсі, який був організований Львівським інститутом післядипломної педагогічної освіти. Тут конкурсантка проводила урок природознавства в 4 класі на тему «Вода та її властивості. Кругообіг води в природі». Цей урок провела також  ефективно. 

Насамкінець Тетяна Дмитрівна – учасниця Всеукраїнського конкурсу «Учитель-року», на якому презентувала свій досвід та проводила урок  читання в 3 класі. Коли вона вперше увійшла  до незнайомого класу, на неї дивилися десятки стривожених дитячих очей, таких різних за кольором, але  відкритих і відвертих. І вчителька зразу пішла на контакт з дітьми, і діти відповіли їй тим же. Урок їй вдався, пройшов як на одному диханні, оскільки Тетяна Дмитрівна обдарована особистість: вона не тільки хороший вчитель, вона ще гарно малює, і пише вірші. А це для вчителя початкових класів має важливе значення.  


На зустрічі зі студентами і викладачами Тетяна Дмитрівна презентувала свої досягнення в навчанні та вихованні молодших школярів, зокрема, власні методики зацікавлення дітей до читання, мотивації диференційованого та розвивального навчання, оцінювання навчальних досягнень, організацію самостійної роботи з учнями тощо.


Зі студентами вона провела майстер-клас із диференційованого навчання, продемонструвавши один із етапів уроку, який  проводила на конкурсі. Все було дуже просто (але все просте і є геніальним): учні виконували завдання всім класом, а після його закінчення натискали на фішки різного кольору: жовті, зелені, червоні. І за кольорами фішок учителька розподілила їх за різними навчальними можливостями: учні з високими навчальними можливостями,  середніми і низькими. І далі вже учні працювали та  виконували вправи і завдання до них у диференційованих групах.  Урок  був  вдалим, оригінальним і ефективним.


Гаслом своєї педагогічної праці Тетяна Дмитрівна обрала слова визначного педагога ХХ століття В.О. Сухомлинського:

«До кожного учня треба підійти,

побачити його труднощі,

кожному необхідно дати

тільки для нього призначене завдання».


Тетяна Дмитрівна працює як творчий вчитель, обізнаний педагог, засіває в душах  дітей  зерна розумного,  доброго, вічного та прокладає   стежинку доброти, любові та тепла до кожного дитячого серця.


Педагогічна діяльність Тетяни Дмитрівни спрямована на реалізацію таких  важливих завдань:


 • конструювати власне педагогічне кредо, керуючись знаннями особливостей педагогічного процесу, його правилами та  шляхами  долання труднощів;


• використовувати прийоми педагогічної взаємодії у спілкуванні;


• конструювати зміст переконливого впливу,   застосовувати різні види і форми прямого й опосередкованого навіювання;


• здійснювати активне слухання: ставити питання для уточнення інформації,  передавати думку своїми словами, відображати емоції співрозмовника, резюмувати почуте;  невербально  взаємодіяти при не рефлексивному слуханні;


• організовувати педагогічну взаємодію у процесі бесіди з учнями та  їхніми батьками  з дотриманням вимог педагогічного такту;


• моделювати  педагогічні ситуації та задачі, дбати  про  доцільне їхнє  розв’язання;


• знаходити оптимальну стратегію взаємодії у конфліктній ситуації;

• встановлювати з учнями психологічний контакт на початку уроку;


• активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів;


• користуватися прийомами включення учнів в активний пізнавальний  діалог;


•  аналізувати  результати навчально-пізнавальної  діяльності  учнів на уроці;


• аналізувати власну діяльність з погляду її педагогічної доцільності.


Тетяна Дмитрівна спілкується з батьками учнів на гуманній основі, допомагає та підтримує їх у вихованні дітей, чуйна та щира у стосунках з ними  та їхніми дітьми, бо живе їхніми проблемами та болями.


Учитель-методист  є взірцем освіченості, науковості, інтелігентності, толерантності, оскільки в житті керується духовними цінностями, що дбає  про підвищення свого професійного рівня, про особисте і духовне зростання, як своє, колег по роботі, так і учнів, за яких узяла на себе відповідальність.

  

Під час цієї зустрічі студенти  чимало почерпнули для себе як майбутні учителі,  задавали достатньо  запитань, що стосувалися таких  проблем, як навчити дітей читати, як організувати роботу з батьками, як використовувати педагогічні технології, чи доцільно в початковій школі застосовувати інтерактивні технології тощо. Адже сьогоднішні діти  – це вже не ті, які були 20, а то й 10 років тому назад. Це діти, до яких  йде великий потік інформації, які володіють комп’ютером і планшетом, які грають зовсім в нові ігри та дивляться інші мультиплікаційні фільми і т.п. Студенти почули змістовні та обґрунтовані  відповіді учительки, її власне бачення на розв’язання  цих та інших проблем.


У Тетяни Дмитрівни є навчально-методичний доробок, який включає методичні рекомендації та поради з формування читацьких інтересів, умінь та навичок з читання,  вправи та завдання для диференційованого навчання. Є в неї і свій сайт в Інтернеті, на якому можна подивитися презентацію досвіду,  її уроки та виховні заходи тощо.


Як учитель-методист вона нагороджена такими відзнаками та  нагородами: Грамота Міністерства освіти і науки України, Подяка  Міністерства  освіти  та науки України, Пам’ятний   знак та грамота кабінету Міністрів України 2014 року,  Медаль за заслуги перед м. Дрогобич.


Студенти та педагогічний колектив кафедри та факультету початкової освіти були щиро вдячні Гоцій Т.Д. за презентацію свого педагогічного досвіду, за те, що вона поділилася своїми здобутками і надбаннями на педагогічній ниві.


З аналізом педагогічної діяльності Гоцій Т.Д. виступила Зимульдінова А.С., доцент кафедри педагогіки та методики початкової освіти. У своєму слові звернулася до студентів і розказала про Гоцій Т.Д, яка навчалася на факультеті підготовки вчителів початкових класів ДДПУ імені Івана Франка у період з 1989 по 1993 роки і закінчила його з відзнакою.  Вона схарактеризувала Тетяну Дмитрівну як неординарну особистість, яка, за словами Я. Корчака, не опустилася до рівня дитини, а піднялася до їхнього рівня. Тетяна Дмитрівна любить дітей,  любить свій фах, – і це головна ознака того, чого досягла вчителька за 21 рік роботи.  Її уроки – це уроки доброти, тепла, любові до дітей, гуманних стосунків між учителем і учнями, наповнені професійними знаннями, умінням та талантом. Кожна зустріч з учнями, яких навчає Тетяна Дмитрівна, – це свято душі й багатогранне джерело знань, умінь і навичок, які так талановито  передає  учителька своїм вихованцям.  Це школа великої любові до дітей, до рідного краю, України, школа громадянськості і глибокого патріотизму.

 

Як бачимо, сьогодні – це учитель-професіонал, учитель-майстер, який бачить в учневі особистість, взаємодіє з ним та з іншими учнями,  вступає з ними в суб’єкт-суб’єктні відносини.


Зі словами подяки вчителеві-методисту, Лауреату конкурсу у номінації «Учитель-року» Гоцій Т.Д. за цікаву і таку потрібну розповідь про її досягнення та здобутки виступив проректор з наукової роботи, завідувач кафедри педагогіки та методики початкової освіти, професор, доктор педагогічних наук Пантюк М.П. Він підкреслив, що Тетяна Дмитрівна є надзвичайно розумна, талановита, оригінальна та творча вчителька-методист, яка досягла висоти  на педагогічній ниві.  Це позитивні якості, коли вчитель у початкових класах навчає дітей, і  при цьому малює і пише вірші.


Виступ і презентація досвіду  Тетяни Дмитрівни є  живим прикладом для наших студентів – майбутніх учителів –  як треба працювати  з учнями, щоб досягти високих результатів. Він підкреслив  у вчительки наявність таких якостей, як працьовитість, мудрість, науковість, щирість, об’єктивність, справедливість, які існують поряд з талановитістю та гуманністю.


Отже, учитель-методист Гоцій Т.Д. може бути для наших студентів взірцем у праці, у навчанні й вихованні учнів початкових класів, яким має бути сучасний учитель ХХІ століття.


Вважаємо, що такі зустрічі сприяють підвищенню фахової майстерності майбутніх учителів початкових класів, їхньому професійному зростанню та готують їх до практичної діяльності у  загальноосвітніх школах І ступеня.


М.Пантюк,

проректор з наукової роботи,

завідувач кафедри педагогіки та МПО, професор,  доктор педагогічних наук.


А. Зимульдінова,

канд. пед. наук,

доцент кафедри педагогіки та МПО.

 



Обновлен 20 мая 2015. Создан 18 мая 2015



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником
бесплатный счетчик